Arbejdsmiljøorganisationens arbejde
I virksomheder med 10 eller flere ansatte skal ledelsens og medarbejdernes samarbejde om arbejdsmiljø foregå i en arbejdsmiljøorganisation (AMO). AMO varetager mange forskellige opgaver og er både med til den overordnede planlægning af arbejdsmiljøarbejdet og til at løse opgaver i det daglige.
Arbejdsmiljøorganisationen – regler og råd
Arbejdsmiljøorganisationen varetager mange forskellige opgaver og er både med til den overordnede planlægning af arbejdsmiljøarbejdet og til at løse opgaver i det daglige. Find inspiration, værktøjer og gode råd om arbejdsmiljøorganisationens arbejde her.
Roller og ansvar i arbejdsmiljøindsatsen
Et godt psykisk arbejdsmiljø skabes i et samarbejde mellem ledelse og medarbejdere. Et godt arbejdsmiljø er derfor en fælles opgave for alle på arbejdspladsen, og det varetages gennem samarbejde mellem arbejdsgiveren, arbejdslederne og de øvrige ansatte.
Arbejdsmiljøuddannelsen – specielt for medarbejdere i detailhandlen
Et materiale til undervisere på den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse. Brug det som supplement på de hold, hvor der er deltagere fra detailhandelsområdet. Undervisningsmaterialet består af en række cases med løsningsforslag og underviservejledning.