Forudsigelighed handler om at få den nødvendige information på det rigtige tidspunkt. Det giver tryghed og fjerner uvished. Her kan du få mere viden om forudsigelighed og læse, hvad du kan gøre som medarbejder, som leder eller som medlem af arbejdsmiljøgruppen.
Hvad betyder forudsigelighed?
Det giver mange fordele i hverdagen, hvis jeres butik er præget af, at alle får god information og er trygge ved, at de ved, hvad der skal ske i fremtiden.
Hvad betyder forudsigelighed for den enkelte?
Får du den information, du har brug for i jobbet? Der er meget du selv kan gøre, for at sikre forudsigelighed i din hverdag.
Lederens opgaver med at skabe forudsigelighed
Overvej, hvad du som leder kan gøre for at skabe forudsigelighed for dine medarbejdere. Læs her om en række konkrete råd, som kan hjælpe dig.
Arbejdsmiljøgruppens opgaver omkring forudsigelighed
Der kan i jeres APV, trivselsundersøgelse eller kortlægning af det psykiske arbejdsmiljø eller på anden vis være medarbejdere, der giver deres meninger til kende,