Kampagne: Få hjælp til kundekonflikter

Har du stået i en konflikt med en kunde på dit arbejde? Eller er du blevet overfuset af en kunde? Så er du ikke alene. Flere og flere oplever desværre konflikter og grænseoverskridende adfærd fra kunder, når de er på arbejde. Vi har samlet 3 råd og vejledning til, hvordan du håndterer konflikter med kunder på din arbejdsplads.

Har du stået i en konflikt med en kunde på dit arbejde? Er du blevet overfuset i telefonen af en kunde? Eller har du fået en ubehagelig mail? Så er du ikke alene. Og det kan være svært at vide, hvad man skal gøre, når adrenalinen pumper.

Derfor har vi i Branchefællesskaberne for BFA Handel, BFA Finans, BFA Kontor samt BFA Transport, Service - Turisme og Jord til Bord, gået sammen om en kampagne, der giver konkret hjælp til at håndtere disse udfordringer.

Kampagne består af en række film, tre gode råd og syv tips, der sætter fokus på at forebygge og håndtere konflikter og grænseoverskridende adfærd i mødet med kunder.

De tre gode råd er udviklet i samarbejde med Jesper Bastholm Munk fra Center for Konfliktløsning, og kan anvendes på tværs af brancher, erfaring og aldersgrupper.


Senest revideret den 03. juni 2025