
Konflikter kan ikke undgås – heller ikke i kunderelationer, hvor der kan være mange interesser på spil. Men man kan lære at håndtere konflikter konstruktivt, målrettet og ligeværdigt, og skabe gode løsninger for både forretningen og kunden.
Forebyggelse af konflikter er blevet ekstra aktuelt under corona-epidemien, hvor der let kan opstå diskussion med fx kunder som ikke respekterer reglerne om afstand, håndsprit og mundbind.
Viden og værktøjer om konflikter
Herunder kan du finde flere materialer og værktøjer, som kan bruges i forhold til konflikter i butikken.
- Se film og dialogmateriale om at undgå konflikter, når I skal henvende jer til kunderne og myndighedernes retningslinjer om corona.
- Hent pjecen "Trap ned - lær at tackle konflikter" på både dansk og engelsk.
- Link til mere om konflikter med kunder og kolleger på Detdumærker.dk
- Se undervisningsmateriale om konflikter på hjemmesiden Trapned.dk.
- Læs faktaark om konflikthåndtering på dansk og engelsk.
BFA Handel har udviklet en kort film, som kan hjælpe jer, når I skal gøre kunderne opmærksomme på at følge myndighedernes retningsliner om brug af mundbind - uden at det fører til konflikter.
Filmen findes på både dansk og engelsk.
Se filmen og snak sammen om jeres oplevelser. Brug dem gerne sammen med dialogmaterialet.








