Coronavirus: Regler, værktøjer og viden

 

Detailbranchen har generelt haft åbent under det meste af coronaepidemien, men her i begyndelsen af 2021 har kun dagligvarebutikker/supermarkeder, pakkeudleveringssteder og butikker med medicinsk udstyr åben. Det stiller krav til ledelse og medarbejderne, som skal navigere i regler og retningslinjer.

Kravene er mange, og kravene om fx mundbind, brug af håndsprit og social afstand i butikkerne kan i værste fald udvikle sig til konflikter med kunder.

Tal sammen om hvordan I forebygger konflikter med kunder og planlæg, hvad I skal gøre, hvis konflikter alligevel opstår i kølvandet på coronarestriktionerne. Hvis jeres butik har en arbejdsmiljøorganisation, skal den deltage i dette arbejde.  

Neden for kan I finde:

  • Viden og værktøjer om at håndtere konflikter med kunder - generelt og under coronaepidemien.
  • Se tre korte film og et dialogværktøj om at henvende sig til kunderne om myndighedernes retningslinjer - uden at det fører til konflikter.
  • Direkte links til de vigtigste regler og råd fra de centrale myndigheder: Sundhedsstyrelsen m.fl. Her finder du de gældende regler om bl.a. brug af mundbind, sikring af arbejdsmiljøet, og meget mere.
  • Direkte link til downloads af skiltning.
  • Direkte links til de gældende lovbekendtgørelser om bl.a. mundbind og værnemidler og om adgangsforhold i butikkerne, som løbende bliver udsendt af myndighederne.

BFA Handel opdaterer løbende denne side.

Søger, vent venligst...
Ingen resultater...
Tilmeld dig til vores nyhedsbrev


I want to sign up:

 

Afmeld nyhedsbrev
Send denne side til en ven eller kollega.
Du har 0 dokumenter
på din download-liste