Case 14

Fysiske forhold på kontoret

Situationen:

I varehusets administrationsafdeling arbejder mange af medarbejderne det meste af dagen ved computere.

 

Sikkerhedsgruppen har været involveret i indkøb af nyt inventar til administrationsafdelingen, som nu er blevet stillet op af leverandøren. I vil nu følge op på sagen, deriblandt at gennemgå de forskellige skærmterminalarbejdspladser for at se, om udstyret er hensigtsmæssigt placeret og indstillet i forhold til den enkelte medarbejder.

 

Opgave:

  1. Hvilke arbejdsmiljøforhold skal I se efter, når det gælder skærmterminalarbejdspladser?
  2. Hvilke forhold tages med, når medarbejderne skal instrueres i hensigtsmæssig brug af bord, skærm, tastatur, pegeudstyr og stol?
  3. Er der andre ting, som I kan foreslå, at instruktionen bør indeholde af hensyn til medarbejdernes velbefindende?
Søger, vent venligst...
Ingen resultater...
Send denne side til en ven eller kollega.