Hvordan kan arbejdspladsbrugsanvisningen udformes?

Der stilles ikke noget krav til brugsanvisningens udformning, brug af bestemte overskrifter eller en særlig rækkefølge af oplysningerne. Brugsanvisningerne skal dog være letforståelige, og oplysningerne skal gives på en overskuelig måde.

 

Metode 1: Et særskilt dokument
En arbejdspladsbrugsanvisning kan udarbejdes som et nyt samlet dokument, hvor de virksomhedsrelevante oplysninger sammenskrives med/eller flettes ind mellem leverandørens oplysninger fra sikkerhedsdatabladet.


Klik her for at downloade skemaet til Metode 1.

 

Metode 2: Et tillægsskema
En arbejdspladsbrugsanvisning kan også bestå af et tillægsskema, der beskriver de specifikke forhold i virksomheden i relation til anvendelsen af produktet. Dette skal være hæftet sammen med leverandørens sikkerhedsdatablad. Tillægget skal kun indeholde de virksomhedsrelevante forhold og i øvrigt henvise til sikkerhedsdatabladet.


Klik her for at downloade skemaet til Metode 2.

Søger, vent venligst...
Ingen resultater...
Send denne side til en ven eller kollega.